Prihlasovanie elektriny, plynu, nájom

Potom ako sme kúpili byt sme absolvovali zopár podstatných úkonov. V prvom rade je to návšteva správcu bytového domu. Je to buď družstvo, alebo firma, alebo zástupca spoločenstva vlastníkov bytov. Budú chcieť vidieť nejaké papiere na základe ktorých si vás zaevidujú ako nového majiteľa. Výpis z katastra sa k vám totiž v prípade že ste si nepriplatili extra službu, dostane najskôr za mesiac. Takže si nakopírujte kúpnopredajné zmluvy, preberacie protokoly, skrátka všetko čo máte. Pre istotu. Bolo mi to trochu nepríjemné ukazovať niekomu kúpnopredajnú zmluvu ale niekde to fakt bez toho nešlo.

Elektrina, nahlásenie nového platiteľa som spravil cez telefón a email, podobne aj plyn. Nemusel som nikde ísť, všetko som vybavil cez callcentrum. To je super. Akurát som im poslal mail s tým že aký chcem program, koľko chcem platiť zálohové platby a odfotený občiansky. Po čase dorazili poštou zmluvy, podpísané som poslal nazad.

Ak chcete dotiahnuť administratívne veci do konca, budete asi chcieť aj trvalý pobyt zmeniť korenšpondenčné adresy vo všetkých poisťovniach a na všetkých možných úradoch, určite na niečo zabudnete, toto však vybavíte až keď dostanenete list vlastníctva.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára