Búranie bytového jadra

  Výmena umakartového bytového jadra je veľká vec a treba sa na to dobre pripraviť. Prvý krok je samozrejme povolenie od miestneho úradu. U nás to fungovalo takto.
  Najprv som zašiel do firmy čo má v správe náš bytový dom. Oznámil som im že idem rekonštruovať, oni vydali stanovisko že nemajú námietky. S tým a približným náčrtom som zašiel na miestny úrad kde som oznámil že idem rekonštruovať byt. Keďže rekonštrukciu robím svojpomocne, žiadali ešte aby som im oznámil kto bude dozerať na stavbu. Zohnal som niekoho čo skončil stavebnú učňovku, kópiu výučného listu som priložil a bolo to v poriadku. Úrad si nechal 30 dní na vyjadrenie. Na 29. deň prišlo vyjadrenie podpísané primátorom že rekonštrukcia sa povoľuje.
  V tejto chvíli môžete trhať jadro. Dajte si pozor na rozvody vody a plynu. Toto treba odpojiť pokiaľ možno odborne, aby ste si nezarobili na väčší problém. Takže odporúčam na toto zavolať odborníka.
  Taktiež treba odpojiť elektriku v jadre. V mojom prípade bol rozvod pre jadro v stupačke, zhora na to kvapkala voda. Toto som si odborne odpojil sám, platí že keď neviete čo robíte radšej zavolajte odborníka.
  Keď máte odpojené, môžete demolovať. Rozobrať jadro môže byť tvrdý oriešok, v mojom prípade bolo jadro zmontované v nejakom závode a do bytu vložené ako jeden blok v kuse zhora žeriavom, takže rozobrať to nejako šetrne nebolo možné. Musel som rezať flexou, biť veľkým kladivom a tak.
  Pri rekonštrukcii sa skrátka niekedy nevyhnete hlučným a ťažkým prácam, ale nieje toho veľmi veľa, ideálne je robiť tieto práce naraz, aby ste čo najmenej zaťažovali hlukom a bordelom vašich susedov.
  Po vybratí jadra ho rozkúskujte na prenášateľné kusy a vyhoďte to všetko do zberného dvora vo vašom meste. Zberné dvory sú v každom meste, odpad tam od vás vezmú zadarmo. Nehádžte to prosím do lesa, potoka, ku kontajnerom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára